Romania pamant romanesc

La cadastru


Hello there! Stiu, stiu! Am cam lipsit in ultima vreme de prin blogosfera; de, asa-i in tenis si dupa cum banuiam intoarcerea acasa m-a pus pe drumuri. Multe drumuri, unele placute, interesante si constructive, altele mai putin pe gustul meu si cateva obligatorii, cam nasoale.
Nu ma mir absolut deloc ca scriu despre o experienta neplacuta. Eram pregatita si stiam ca este doar o chestiune de timp.
Doamne si fereste sa aveti treaba la Cadastru. Dupa ce gasesti un loc de parcare, nu foarte greu daca te decizi ca mersul pe jos face piciorul frumos, ajungi la etajul 1, deschizi usa…si! Si? Surpriza! Ai impresia ca brusc, cu ajutorul  masinii timpului ai ajuns prin anii ’70-’80. Cam din epoca aia este mobilierul, mocheta si scaunele. Am avut vaga impresie ca si curatenie s-a facut ultima data tot atunci. Am vrut sa fac niste poze, ca sa vedeti cu ochii vostri ca nu aberez dar mi-au atras atentia camerele de filmat , cel putin 2 la numar si mi-am zis ca e mai sanatos pentru starea mea de spirit sa ma abtin; chiar nu aveam chef de te miri ce discutii. Revenind, la minunata incapere prafuita, cu multe ghisee si parca din alta lume, m-am asezat la rand, ca orice cetatean civilizat. Am incercat sa imi revin dupa primul impact si sa trec la urmatorul nivel, orientarea.  La ghiseele Informatii si Persoane fizice batea un aer primavaratic. Pentru ca deja eram de vreo 10 minute acolo si abia incet am reusit sa ma dezmeticesc am intrebat pe cine am apucat-dintre angajati, desigur, daca e ok sa depun cererea pentru cf la persoane juridice, chiar daca sunt o umila persoana fizica (nu de alta dar chiar nu vroiam sa risc sa ajung la rand dupa juma’ de ora si sa fiu trimisa acasa). Mno, bine, la orice ghiseu va ajuta! Coada crestea vizibil in spatele meu. Orarul de la 8-13.30 de luni pana vineri, mai putin joi. Am tot sezut o vreme, randul nu inainta defel. Ma tot minunam cum m-am intors in timp si incercam sa nu ma revolt de lipsa de respect a institutiei fata de noi cetatenii contribuabili. Nu tu o toaleta, in cazul in care ai avea nevoie si sincer, la cata dezorganizare e acolo, risti sa chiar ai nevoie de una. 7 ghisee, dintre care doar 2 deschise in timpul programului. Oameni nevinovati care au pierdut timp din cauza ca la Informatii nu era nimeni. O gramada de smecherasi de toate varstele care incercau sa se bage in fata, ca mno, ei doar o hartie au de ridicat. Serios? Pai cam ca toti ceilati, nu? Multi aveau nevoie de un singur cf, nu conta, asteptam toti dupa 1 sau 2 care aveau cate 10. Dezorganizare totala, praf, mizerie si nici macar o toaleta. Coada crestea vazand cu ochii. Intr-un final s-au autosesizat madamele de acolo-chiar m-am mirat ca a durat doar atata ca si ele cred ca erau acolo cam tot de prin anii ’80-ca ar fi bine sa mai deschida un ghiseu, asa ca au transformat un ghiseu de Eliberari in ghiseu de de toate. Si acum e atunci! Si-au dat arama pe fata minunatii colegi de suferinta. Care mai de care si-a facut loc cu coatele ca sa ajunga primul/a la ghiseu. Hello oameni buni! Daca putin am fi civilizati, noi romanii astia, am stii ca se pastreaza randul chiar daca se schimba ghiseul, nu? Vezi de treaba! Ma mir ca am scapat fara vanatai. Oare toti aveau o urgenta la toaleta, de aia erau asa grabiti? Dupa primele secunde de revolta muta am realizat ca n-am dom’le cu cine! NU AM! Am rezolvat ce am avut de rezolvat si n-am mai stiut cum sa ma intorc in 2014 sa iau o gura de aer. Pacat ca nu era aer curat! Pana nu ne civilizam meritam sa ne intoarcem in timp si sa facem pe noi de fiecare data cand avem treaba prin institutiile publice.

image

Leave a Reply

