Cuisine

Sarmale? N-avem sarmale. Avem varza a la Cluj


Servus toc! Am fost invitati la party de amicii americani in seara de ajun. Mi-am spus, clar! Stiu ce gatesc! Fac niste sarmale de ioi ioi ioi. Dupa o tura prin supermarketurile si magazinele de aici am constatat ca nu am materia prima esentiala, adica foile de varza murata. Sarmale, ce-s alea sarmale, fara sarmale!!!!! A trebuit sa ma reorientez rapid; am gasit niste varza murata taiata marunt, la conserva asa ca….am facut o varza a la Cluj.

Adevarul este ca, am avut foarte mari emotii cu felul asta de mancare. De ce? Fiindca am avut 4 conserve de varza murata taiata marunt made in San Francisco, niste carnat italian si o smantana foarte foarte consistenta, nu asa cremoasa ca cea de acasa. Carnea tocata, ceapa, uleiul, sarea si piperul, ingrediente clasice, deci nu am avut emotii cu ele.

Dupa cum bine stiti, reteta este usoara. Am stors bine de tot varza de zeama. Am uns un vas  cu ulei si am pus primul strat de varza. Intre timp, am calit ceapa taiata marunt, apoi am adaugat carnea tocata si carnatul italienesc crud si am dres cu putina sare si piper. In acelasi timp am fiert orezul cu foarte putina sare.
Peste primul strat de varza am pus un strat de carne, un start de orez si cateva linguri de smantana. Apoi inca un strat de varza si iarasi carne, orez si smantana. Am finalizat cu varza si apoi am dat pentru o ora la cuptor. Doamne ce miros!!!!!
M-am linistit cand am vazut ca in mai putin de jumatate de ora toata varza era mancata. Multi mi-au cerut reteta si mi-au sugerat sa deschid un chiosc cu varza a la Cluj. Pana la urma varza din San Francisco si canatii italienesti si-au facut treaba si a iesit o minunatie de mancare traditional romaneasca.

Sa ne fie de bine si sa avem cu totii sarbatori frumoase!

image

image

image

image

Langa mancare merge foarte bine un vin. Cheers!

image

Leave a Reply

