Cuisine

Varza calita cu bacon, smantana & branza


Salutare tuturor! De o vreme nu am mai postat nimic din ce am gatit eu, fiindca am decis sa facem (impreuna cu Christi) o cura de supe pentru o perioada scurta de timp. Asa ca, nu s-a intamplat mai nimic ultra interesant in bucataria mea. Totusi, de Thanksgiving,  fiind invitati la petrecere am facut un aperitiv si o garnitura. Pentru ca mi s-a parut ca a avut un relativ succes pasta de oua facuta intr-un alt contex, am ales sa o fac si cu ocazia aceasta.
image

Reteta o gasiti aici. In plus, am adaugat de data acesta o lingura de smantana 😉 nu ca inainte nu ar fi fost buna, dar smantana a facut pasta mai fina si mai cremoasa.
Pentru garnitura m-am tot sucit si gandit si pana la urma am ales sa fac o varza calita cu smantana si branza. Reteta am primit-o de la mama soacra si trebuie sa spun ca este de exceptie.
Pentru varza calita este nevoie de: bacon, putina, foarte putina ceapa (eu am pus ceapa verde), varza, smantana, branza rasa ( cas sau telemea), 1 ou, sare si piper, ahhhh uitasem de varza!

image

Am taiat marunt ceapa si apoi fasii baconul. Apropo de bacon, trebuie sa recunosc ca de data asta am cumparat unul foarte bun.

image

Apoi le-am pus la calit cu jumatate de lingura de ulei de masline. Dupa vreo 3 -4 minute-baconul meu a fost crud de aceea a durat asa mult-am adaugat varza taiata.

image

Am potrivit cu sare si piper si am lasat vreo 10-15 minute pana varza era facuta. Nu a trebuit sa adaug apa fiindca varza a fost destul de apatoasa.

image

Chiar imi pare rau ca inca nu s-a inventat metoda pri care mirosul ar putea fi transmis via net.

Pregatisem anterior un vas termoizonlant unde am pus varza la “odihnit”. Intre timp am amestecat smantana cu oul. Dupa cateva minute bune am pus peste varza branza rasa.

image

Apoi am turnat amestecul, am amestecat bine si am dat la cuptorul preincalzit. In timp ce varza se facea eu m-am pregatit pentru petrecere. Am fost la limita cu timpul si de aceea am reusit sa mai fac doar o poza, atata tot. Cam asa arata cu putin inainte de a fi gata. Am acoperit-o frumos cu o folie si am plecat spre petrecere.

image

Am apucat sa gust din mancarea asta doar in timp ce o preparam. Nu am apucat sa mancam din ea, probabil si din cauza asezarii la masa. Cativa invitati m-au intrebat daca eu am facut-o. Da, eu o facusem si se pare ca a avut succes. Este o mancare de varza extraordinara!

Azi e prima zi a lunii decembrie. Ne apropiem de sarbatori cu pasi repezi.

image

Nu uitati va rog de ShoeBox. Mai multe detalii gasiti aici.

Leave a Reply

