Cuisine

Orez cu crab


Salutare! De curand am trecut printr-o perioada pe care as numi-o: orez cu…ceva, cu orice , dar orez sa fie. Am depasit faza de risotto cu ciuperci, legume si alte nebunii; am trecut la orez si/cu diverse fructe de mare. Am cumparat niste carne  de crab fiindca acasa nu am vazut ceva asemanator-daca nu vad bine, va rog sa ma atentionati- si m-am pus pe treaba.

Pentru orez am folosit: 1 pahar cu orez, 1 lingurita curry, 1 lingurita pudra de chili, jumatate lingurita paparika, sare dupa gust, 1 lingura ulei de masline si 1 felie ardei verde.

image

Am pus in oala orezul din pahar si am adaugat 3 pahare cu apa-tocmai ca sa nu pun prea multa apa am folosit exact acelasi pahar (ideea este sa se pastreze proportionalitatea de 1cana/pahar orez la 3 de apa); am adaugat toate condimentele de mai sus si felia de ardei, pe care ulterior am scos-o din ecuatie. L-am lasat pe foc amestecand din timp in timp ca sa nu se prinda de fund.

image

Intre timp am scos crapul din punga si am turnat peste el zeama de la jumatate de lamaie amestecata cu un varf de ulei. Am pus tigaia pe foc, la incalzit si apoi am pus carnea asta incredibil de alba si gustoasa la rumenit; nu mai mult de 2-3 minute, dupa care am adaugat 2 linguri cu un sos rosu si picant, special pentru fructele de mare dar poate fi inlocuit cu pasta de ardei picanti sau orice altceva picant sau, se poate renunta de tot la el.

image

image

Cand orezul arata asa, ca in poza de mai jos, am adaugat putin cas ras, un ou facut in tigaie pe principuiul ratotei si la sfarsit crabul. Nu, nu mi s-a stricat camera de la telefon si nici nu am incercat ceva editari ciudate; pur si simplu are culoarea asta de la curry.

image

image

Am amestecat totul binie di tat si am pus in farfurii. Cobaiul meu numarul 1, dar si criticul cel mai dur, Christi a spus ca pot reface mancarea asta de cate ori vreau.

image

Desigur, ca de fiecare data a existat o reteta originala, pe care o gasiti fix aici : orez sote cu crab

5 thoughts on “Orez cu crab

  1. Off la noi cu siguranta nu gasim carne de crab asa calitativa cum vad ca e asta; la un moment dat mi-a adus sotul din Austria ceva conserva cu carne de crab, dar arata ca si cea de ton maruntit si nu mi-a placut deloc…am fcaut ceva chiftele de peste cu ea, dar nu mi-a placut la gust; reteta asta a ta are cam tot ce imi place mie la o mancarica: orez, curry, chilli, daca mai pui si crabul mmmm ❤

Leave a Reply

