Calatorii · My first US experience

Yellowstone-the park (I)


Salutare! Acum doua zile eram la spalatorie, ca de, se cerea musai un refreshment al hainelor. Butonam eu de zor la tableta si teve-ul se auzea vag in fundal. Il aud pe Christi: ai de mine Puk! Tu auzi ce zic astia? Ce bine ca ne-am intors mai repede acasa….De ce? Pai nu-i auzi? S-au inchis toate parcurile fiindca n-a aprobat guvernul imprumutul pentru salarii! Serios? Da, da! Ce bine ca am reusit sa intram in Yellostone! Si bine ca nu am mai ramas, ca ramaneam absolut degeaba!
Numai sa va dati seama ca am reusit sa vizitam parcul la limita. Vorba lui Christi: cum am ajuns, cum le-am inchis guvernu’! N-au astia nici o sansa.
Acuma, fara gluma, parcul este fabulos! Fabulos de mare:cam cat jumate din Transilvania, fabulos de salbatic in anumite zone si cu fabulos de multe geyzere. Evident, acolo e de mers si de stat cel putin 2 saptamani ca sa apuci sa vizitezi ce e de vizitat si ca sa poti face trasee cu bicicleta sau pe jos; poti pescui sau poti sa te dai cu canoe pe rau. Foarte multi americani erau cu rulotele, campati in locuri special amenajate. Desigur asa iesi mult mai ieftin decat daca esti cazat la hotel. Preturile din parc si din zona parcului ( orasele de la intrari) mi s-au parut de-a dreptul nesimtit de piperate; puteai ajunge la 200 de dolari/ noapte plus taxele. Oricum oamenii astia stiu face bani, nu gluma: 25 dolari intrarea in parc/ masina sau 16 dolari/persoana daca aveai chef sa intri pe jos sau cu bicicleta; in fiecare punct de atractie mai marisor cate un magazin de suveniruri, restaurante (un fel de fast fooduri), benzinarii-in cazul in care cineva ramane fara benzina, dar si puncte de informare pentru turisti. Totul pus la punct si curat, o adevarata industrie.
Am prins doua drumuri inchise in interiorul parcului, din cauza ninsorii. Vremea a fost decenta; important e ca am putut vedea una alta si ca n-am ramas impotmoliti in zapada. Mai jos o sa va arat harta si traseul facut de noi:am facut cateva insemnari pe ea, sper sa fie vizibile 😉

image

Dupa nici 5 mile de la intrare, am dat peste primele hot springs-uri si de mirosul lor caracteristic de…sulf (apa cu temperatura ridicata, mai ridicata ca a lucrurilor din jur si a temperaturii din aer; majoritatea s-au format prin interactiunea apei cu magma, deci sunt de natura vulcanica)

image

image

image

image

image

Oricat as fi vrut, nu puteam sta aici toata ziua…abia intrasem in parc. Fantastic wiev!

image

image

Hop si eu!

image

Si mergeam linistiti prin parc, cand pac! A aparut bizonu’! Wowwww!

image

image

image

Si Indiana Jones in fundal

image

Si acum incepem cu geyzerele care desigur sunt niste hot springs-uri 😉

image

image

image

Dar vai!!! Ce mirosuri…pfffff

image

image

Ahh, uite! Am gasit ceva mai spectaculos si mai putin puturos 🙂

image

Hai mai aproape! Va urma….

One thought on “Yellowstone-the park (I)

Leave a Reply

