Cuisine

Creveti cu usturoi si salata de cartofi cu varza cruda


Hellou, hellou! Ieri am fost mare bucatareasa mare. Cumparasem de la piata de sambata – dupa ce am urmarit parada- diverse verdeturi pentru o viitoare ciorba taraneasca de vacuta si niste pepeni verzi, un vis; cei mai aromati pepeni verzi pe care i-am mancat pana acuma, fara gluma.

image

No, ca am inceput cu desertul!  Sa dau putin filmul inapoi; deci aveam conopida, varza, fasole verde si alte cele pentru ciorba, dar nu aveam carnea. Ieri am fost la Super Target- supermaketul cel mai apropiat de noi ( intre noi fie vorba, aici mai nimic nu e aproape 😀 ). Am luat niste carne de vita, dar in drum spre ea mi-au facut cu ochiul niste creveti proaspeti si gata decorticati. Lui
Christi imediat I-a suras ideea, I-am citit asta in ochi. Oricum ne era foame, oricum supa dura prea mult pana era gata…de la bun inceput vroiam sa fac si o salalta de cartofi cu varza proaspata, salata de care imi era pofta de vineri dinainte de petrecere. Am luat si crevetii; trebuie sa recunosc ca e cred ca, a doua oara cand pregatesc shrimpi. Lasa ca luam ceva sos! Caut eu ceva mix pentru creveti!  Bine, bine, ia! Dar o sa caut  si eu pe net cand ajungem acasa! Ii luam ca ne e pofta la amandoi!
Ajunsa acasa, m-am pus pe treaba. Am inceput sa pregatesc toate cele pentru cartofii cu varza. Pentru salata asta care mie mi se pare geniala este nevoie de: cartofi, varza, sare si piper; eu am mai adaugat: putina ceapa verde si masline negre feliate. Am curatat, spalat si taiat cartofii si
i-am pus la fiert in apa cu sare. Intre timp am taiat varza, am pus peste ea sare si am lasat-o asa.

image

image

Mi-am luat tableta-de care sunt foarte incantata- si am inceput sa caut ceva reteta de creveti. Am gasit-o repede; simpla si buna mi-am zis.
Pentru creveti este nevoie de: 3-4 catei de usturoi, patrunjel verde, zeama de la 1 lamaie si cam o lingura de ulei de masline si sare.
Cartofii abia incepusera sa fiarba; m-am apucat atunci, rapid de creveti. Am taiat marunt usturoiul si patrunjelul; am pus intrun bol compozitia si am adaugat o lingurita de sare; am frecat bine de tot cele 3 ingrediente si la sfarsit am stors  zeama de la 1 lamaie si am adaugat uleiul si crevetii. 30 de minute am pus la frigider.

image

image

image

image

Intre timp, cartofii s-au fiert, i-am scurs si i-am lasat putin sa se raceasca. Am stors varza de sare, am taiat marunt ceapa verde ca sa fie toate pregatite pe cand se racesc putin cartofii.
Apoi am pus dry cookerul pe foc, am adaugat nitel unt, am scos crevetii din frigider si i-am pus la rumenit fara marinata in care fusesera. Matinata urma sa fie turnata peste ei, la sfarsit cand erau gata.

image

image

Crevetii sunt gata!! Mmmm ce miros….
Repede am amestecat cartofii cu varza, cu ceapa si cu maslinele. Am gustat de sare si am adaugat piper.

image

Probabil multi vor zice ca cele 2 feluri de mancare nu merg impreuna; poate aveti dreptate, dar mie una, fiindu-mi pofta de amandoua le-am considerat perfecte una langa cealalta.

image

Pofta buna! La creveti sau la salata de cartofi cu varza. Sau la ambele.
Multumesc pentru reteta de salata mamei soacre. Pentru reteta originala de creveti, click aici:
creveti cu usturoi

Ciorba taraneasca, in curand….

Leave a Reply

