Cuisine

Pastrav cu lamaie si rozmarin


Servus toc!  Postul de astazi va fi tot cu peste, dar de data aceasta cu pastrav. Christi mi-a adus  3 pastravi curcubeu pe care i-a si curatat, harnicutul! Frumosi pestii, aproximativ 300 grame fiecare. Am decis sa-i fac la cuptor, nu in modul clasic  pastrav prajit cu sau fara pesmet. Am dat ca  de obicei cand nu stiu reteta sau cand nu o iau din ceva carte tiparita, un google pe net si am gasit niste retete foarte simple de pastrav cu lamaie si rozmarin, pe care le-am adaptat.

Pastraviorii erau deja curatati.

1

Am luat 3 fasii de folie de aluminiu, cate una/ peste, am pus pestele, pe care l-am sarat si piperat pe ambele parti apoi l-am umplut cu 3 felii de lamaie si crengute de rozmarin proaspat. Am adaugat si ulei de masline cumparat din creta- home made.(cu folia si rozmarinul m-a salvat  mama 🙂 )

2

Asa aratau inainte de  a-i pune la cuptor.

3

Incalzisem cuptorul la 200 grade anterior. Am pregatit la fel cei 3 pastravi si i-am dat la cuptor pentru aproximnativ 30 de minute. Dupa vreo 15 minute mirosea deja foarte bine si pestii aratau cam asa:

4

Ultimele 5 minute i-am lasat cu folia desfacuta ca sa se rumeneasca putin. NU stiu daca rumeneala a iesit dar carnea a fost foarte frageda si gustoasa chiar daca condiemntele au fost putine.  Am pregatit un orez simplu cu sare , curry si putin ardei rosu pentru gust fiindca am constatat cand eram cu pastravii in cuptor ca nu am cartofi comestibili in casa. A fost foarte bun si cu siguranta vom mai vizita pastravaria din Gilau cat de curand posibil!

5

6

Am  preferat sa nu folosesc ceapa sau usturoi de data aceasta la peste, fiindca vroiam pe de o parte sa si experimentez ceva extrem de simplu si pe de alta parte   nu-mi  doream o mancare grea sau cu accente de miros si gust prea puternice. Mai jos las cateva linkuri pentru a vedea retetele originale care m-au inspirat.

http://www.cevabun.ro/pastrav-cu-rozmarin-usturoi-si-lamaie/

http://www.divainbucatarie.ro/pastrav-cu-rozmarin-si-usturoi/

http://www.sabucatarim.ro/2010/08/pastrav-in-folie-pe-grill/

Sa aveti un weekend frumos! Poate va inspira reteta pentru un gratar la munte sau la mare!

Leave a Reply

