DIY

My own sun oil


Hello there! Ma tot gandeam zilele astea ce lotiune/ulei de plaja sa folosesc anul asta in concediu. Mi-am amintit asa, dintr-o data ca, acum multi , foarte multi ani am cunoscut o tipa la strandul unde mergeam eu vara; fata asta folosea ulei de masline ca inlocuitor pentru orice alta lotiune cu sau fara protectie solara. A impartit cu mine mai multe zile la rand uleiul si am constatat ca rezultatul a fost uluitor. Am avut un bronz frumos, pielea imi era foarte hidratata, nici urma de arsura pe pielea mea, cu toate ca pe vremea aceea stateam la soare si la orele amiezii.

Uleiul de masline are un continut bogat de vitamine A, B1, B2, C, D, E si K, fier si acizi grasi nesaturati in proportie de 85 la suta;  este exterm de benefic pentru piele si ten, nu doar pentru gatit. Iata mai jos, o serie de motive pentru care, nu trebuie sa ne lipseasca din casa uleiul de masline.

Uleiul de masline reface tenul deshidratat: pentru tenul obosit şi uscat, uleiul de măsline se foloseşte sub formă de comprese călduţe pe pomeţi, pe frunte sau tâmple. După câteva minute, compresele se înlătură şi se clăteşte faţa cu apă călduţă. Uleiul înmoaie pielea, o curata, hidratează si regenerează.

Acneea poate fi eliminata cu ulei de masline: faceti comprese cu amestecul urmator: ulei de masline, plus 100 de picături de ulei aromat de lavandă (ulei esenţial, nu industrial). Se amestecă bine şi se aplică pe coşuri sub formă de comprese sau se fricţionează uşor. Primele efecte apar după câteva zile.

Parul uscat si deteriorat se hidrateaza cu ulei de masline : Uleiul de măsline conferă strălucire părului uscat şi deteriorat. Pentru acest tip de păr este indicată o mască hidratantă pregatită dintr-un gălbenuş de ou şi o lingură cu ulei de măsline, frecate impreuna ca pentru maioneza. Părul se masează cu acest amestec cu 20 de minute înainte de baie.

Am decis sa incerc o combinatie de ulei de masline cu ulei aromatizat, fara nici un alt fel de adaos pentru protectie fiindca oricum de cativa ani buni evit sa fac plaja la orele amiezii. Daca voi constata ca nu este suficient doar uleiul de masline voi cumpara o solutie cu protectie solara pe care sa o folosesc in combinatie cu ce voi prepara eu. Am doua feluri de uleiuri aromatizate: busuioc si portocala. Voi folosi un ulei de masline de casa, cumparat din Creta anul trecut. Voi prepara o cantitate mai mare intr-un recipient de palstic in care initial a fost dus gel si la plaja voi folosi o sticluta draguta primita cadou de la Ica, amica mea care imi face un masaj minunat si pe care o recomand cu caldura daca locuiti in Cluj. Ma voi ocupa in aceasta seara de prepararea propriului meu ulei de plaja fiindca, DA, vinerea asta plec in concediu. Voi ajunge spre sfarsitul saptamanii in Creta.

IMG_3975

Daca aveti idei sau sfaturi de dat le primesc cu mare drag!

Leave a Reply

