Cuisine

Tocanita de hribe


Hello there! Am niste parinti minunati; mari culegatori de ciuperci de cand ma stiu. Sambata m-a sunat tata si mi-a zis ca au fost de au cules niste cuperci, oare nu cumva vreau si eu? Dragutii de ei, vesnic se gandesc la mine. Cum sa nu vreau! Deja ma gandeam la o tocanita de hribe- am verificat pe net si da,  hribe le zice la cele primite de mine, cel putin pe aici prin zona Clujului; prin alte zone am inteles ca hribele sunt galbiorii. Cum nu eram sambata in Cluj, pofta mi-am stins-o abia duminica dupamasa. Ioi frumos aratau ciupercutele!

ingrediente

Am curatat si taiat niste ceapa verde si usturoi pe care le-am taiat marunt. Am taiat cu un drum si hribele.

taiate

Apoi am pus legumele la calit in foarte foarte putin ulei de masline. Cand au fost aproape gata am turnat peste ele putina apa calduta si am acoperit cu un capac.

calit

Au stat asa vreo 5 minute, apoi am pus ciupercile.

sihribele

Le-am lasat la foc mic, am adaugat sare si piper si am amestecat din cand in cand sa nu se prinda 🙂 Pana au ajuns in faza asta am pregatit intr-un bol o lingura de faina cu smantana pentru gatit si am pus din zeama de la ciuperci ca  sa evit cocoloasele.

hmmm

Deja miroase excelent!

incaputin

Am adaugat si putina boia si gata! Se poate manca tocanita; cu o salata  de rosii in care am pus doar putina sare si ulei de nuci. Inainte de a pune in farfurii…..

gata

Am pus patrunjel verde si gata, pofta buna!

poftabuna

Bonus am avut niste cuperci pane- piciorul caprioarei si unele prajite- vinetele pestrite. Le-am primit de-a gata, facute de mama! Multumesc!Au fost foarte bune.

prajitesipane

Reteta originala a tocanitei de hribe o gasiti aici: http://www.adihadean.ro/2009/01/tocanita-de-hribi-pitoi-cu-smantana/

7 thoughts on “Tocanita de hribe

    1. din pacate sotul meu nu este un iubitor nici de marar nici de mamaliga, asa ca mararul a fost inlocuit de patrunjel si mamaliga cu .. nimic. asta este! trebuie sa adaptam unele retete ca sa poata fi mancare si de cei dragi noua

Leave a Reply

