Cuisine

Ciorba de perisoare


Hello people! Mananc branza Focsani- cumparata de la piata cu rosii si pregatesc postul cu ciorba de perisoare. O lunga perioada de timp am crezut ca ciorba de perisoare se face greu, habar nu am de ce. Am fost sfatuita de o prietena sa cumpar cartea de bucate a Silviei Jurcovan; am cumparat-o cu toate ca nu gatesc clasic si imi place sa vad mai multe versiuni ale unei retete inainte de a ma apuca de gatit. Va pot spune cu sinceritate ca nu a fost o investitie proasta cartea aceasta. Toate retetele pe care m-am decis sa le incerc de aici au iesit extrem de bune.  Ciorba de perisoare am facut-o dupa reteta Silviei Jurcovan si este mai mult decat delicioasa! Eu am aceatsa editie a cartii:

cartea

Avem nevoie de: morcovi, patrunjel, telina, ceapa; pentru perisoare: carne tocata (eu am avut amestec vita &porc), ceapa, patrunjel verde proaspat, albusul de la un ou, o lingurita faina, sare, piper si o lingura de orez. Lamaia este pentru a acri supa iar ardeiul pentru gust. Am mai pus si 2 rosii tot pentru aroma.

ingredientele

Am curatat frumos legumele si le-am dat prin razatoarea mare. Eu am razatoare smechera!

legumelerase

Le-am pus la calit cu foarte putin ulei de masline si dupa cateva minute am turnat peste 3 litri de apa clocotita- o pusesem inainte la fiert. Am lasat  legumele sa fiarbala foc mic  si m-am apucat de perisoare. Am pus intr-un bol carnea tocata- amestec dupa cum ziceam, albusul de la un ou, putina faina, sare, piper, patrunjel tocat, ceapa tocata si o lingura de orez.

compozitiapersoare

Am amestecat toate cele bine de tot, cu mana.

amestecat

Apoi am facut perisoarele.

perisoarele

Le-am pus in oala si nu m-am mai atins de cratita pana perisoarele au aparut la suprafata; asta este semnul ca sunt fierte. Am adaugat la supa 2 felii de ardei verde si 2 rosii pe care le-am crestat si le-am dat un clocot inainte, ca sa pot da mai usor pielita de pe ele.

rosiile

La sfarsit ciorba arta cam asa

hmmm

Un deliciu! Am pus si zeama de lamaie ca sa o acresc putin. Am servit-o cu putina smantana si ardei iute. Ne era foame asa ca n-am mai facut poza la farfurii. Am mancat-o!

2 thoughts on “Ciorba de perisoare

Leave a Reply

