Cuisine

Tabouleh & kafta


‘Neata readers! Duminica am primit task sa gatesc ceva libanez. Christi fusese la un restaurant cu specific, i-a placut mancarea si cum nu pot refuza cand are idei de genul asta m-am apucat  de google-it. Am gasit aici mai multe retete: http://www.bucataras.ro/retete-traditionale/liban

As fi vrut sa fac un hummus sau niste chiftelute din naut, dar cum nu aveam acasa naut si  retetele le-am cautat luni, nu mergea. Nautul trebuie pus in apa, la inmuiat cu o seara inainte. Am ales pana la urma tabouleh si kafta.

Tabouleh este foarte simplu si rapid de facut, insa cu kafta am intampinat o problema cu ingredientul de baza care trebuia sa fie carne de berbecut. Am cautat la cora, bineinteles ca nu am gasit; sincer, speram sa reusesc sa conving pe cineva de la fast foodul de acolo sa-mi vanda putina carne, dar nu am avut noroc nici acolo fiindca se inchisese pravalia cu totul, scria spatiu de inchiriat. Am trecut si pe la niste carmangerii in Manastur dar nici acolo nu am avut succes. Pe scurt nu am gasit deloc carne de oaie sau berbecut. Cum nu vroiam sub nici o forma sa renunt la kafta, am cumparat o carne tocata  de vita.

Am pregatit in maxim 5 minute taboulehul. Cuscusul de gris intr-un bol, niste rosii taiate cubulete ( eu am pus o rosie jumate), o legatura potrivita de patrunjel verde proaspat- maruntit, zeama de lamaie, putin- foarte putin ulei de masline si sare.

taboulehL-am pus la rece, in frigider ca sa se inmoaie cuscusul si m-am apucat de carne. Am pus-o intr-un bol si peste am adaugat boia dulce, praf de scortisoara si sare. Am lasat-o deoparte si am curatat o ceapa. Ceapa, jumatate de legatura de patrunjel si cateva frunze de menta proaspata si niste seminte de chimen le-am pus in blender.

blender1

Apoi am pus si continutul de mai sus peste carne si am amestecat bine de tot cu mainile. Carnea arata asa si mirosea minunat!

amestecata

Am luat apoi niste frigarui din bambus pe care le-am tinut putin in apa inainte si am pus cate 2 “chiftele” pe fiecare.

kaftainainte

Le-am pus in cuptor direct pe gratar si am mutat tava dedesubt. Pe tava, ca sa nu se murdareasca foarte tare am pus o folie de aluminiu. La sfarsit doar folia era murdara. Kafta arata bine si mirosea si mai bine.

kaftadupa

Pofta buna!

poftabuna

Ambele retete le gasiti aici:

tabouleh: http://www.bucataras.ro/retete/tabouleh-37210.html

kafta: http://www.bucataras.ro/retete/kafta-3336.html

A fost bun!

Leave a Reply

