Cuisine

Pui marocan


Hey! ‘Neata readers! Gatitul imi creeaza o stare de bine, ma relaxeaza; langa un pahar de vin sau prosecco e minunat sa stai prin bucatarie. Urmaresc mai multe bloguri culinare si ieri mi-a atras atentia o reteta de pe http://eCuisine.ro

Pui marocan; m-am gandit imediat ce am citit reteta ca va fi o explozie de arome. Asa a si fost! Reteta avertizeaza de la bun inceput ca timpul de preparare este destul de lung. Totusi eu l-am scurtat putin fiindca am ajuns abia pe la 8 si ceva seara acasa. Stiu ca este un obicei rau sa gatesti si mai ales sa manaci seara, dar atunci am timp. Puiul ar fi trebuit sa stea cel putin 60 de minute la rece, cu amestecul de condimente: sare, piper, boia dulce, boia iute, scortisoara, turmeric,  chimen pisat si putin ulei de masline; eu l-am tinut doar 30 de minute ca sa mai economisesc putin timp. Cand l-am pus la frigider , puiul arata asa:

puifrigi

Intre timp m-am ocupat de celelalte ingrediente. Am curatat si taiat o ceapa julien, apoi am curatat 4 catei de usturoi pe care i-am zdrobit cu o lingurta, fiindca am observat ca se zdrobesc mai usor cu o suprafata concava. Am feliat rosiile, maslinele fara samburi si am feliat jumatate de lamaie.

Am pus tigaia pe foc, la inceput 1-2 minute fara ulei apoi am adaugat aproximativ o lingura de ulei si  puiul scos de la frigider.

in tigaie

Dupa cateva minute: 2-3, am adaugat si ceapa, usturoiul, maslinele, lamaia si rosiile.

masline.lamaie.rosii

Ce combinatie frumoasa de culori! Am adaugat apoi 250 ml de apa, cu toate ca in reteta scria ca este nevoie de o cantitate dubla, apoi am acoperit cu capac.

apasicapac

Am lasat pe foc aproximativ 40 de minute si m-am apucat sa pregatesc cuscusul. L-am asezonat cu putina scortisoara, turmeric si un cub de vita.

cuscus

In casa mirosea minunat!

IMG_3392

Pofta buna!

IMG_3400

A fost putin dulce, putin picant si usor acrisor de la lamaie! Foarte bun! Putinul care a ramas l-am pastrat si l-am pus pachet pentru job.

Reteta completa o gasiti aici: http://www.ecuisine.ro/retete/feluri-principale/mancaruri/pui-marocan

Enjoy!!

Leave a Reply

